0

Nu ai niciun produs în coș.

Cum să deschizi o cafenea și cum să crești eficient afacerea

Cum să deschizi o cafenea și cum să crești eficient afacerea

În marile metropole, în orașele de provincie, în localitățile din mediul rural, în fiecare dintre aceste spații putem pune pariu că există cel puțin o cafenea la care ți-a plăcut întotdeauna să mergi. Și ca tine există mulți alți pasionați, fapt care explică succesul uneori surpinzător de care se bucură cei care încep o afacere în acest domeniu. 

Dacă ești mai mult decât pasionat și vrei să faci și profit din cafeneaua ta, îți spunem ce trebuie să faci ca s-o deschizi, dar și ca s-o crești eficient și sănătos. 

Pași de parcurs pentru deschiderea unei cafenele

Deschiderea unei cafenele mici sau mai mari nu este cine știe ce filosofie, dar parcurgerea anumitor pași necesari poate face diferența între o afacere care mai există și peste șase luni, și una care mustea de potențial, dar care urmează să dea faliment. Așadar, iată ce-ți sugerăm să faci pentru a nu te afla în a doua categorie. 

 

Începe cu un plan de afaceri solid 

Se recomandă ca orice afacere, mai ales un proiect de deschidere cafenea, să pornească la drum cu un plan bine pus la punct, indiferent de cât de bună este ideea din spatele ei. Stabilește care sunt rezultatele pe care le dorești pe termen scurt, mediu și lung, obiectivele pe care trebuie să le atingi, dar mai ales bugetul pe care vrei să-l investești. Costurile pentru deschiderea unei cafenele nu sunt mici, așadar fă-ți temele din timp. 

Planul ideal de afaceri trebuie să conțină cel puțin o prezentare generală a afacerii și industriei, o analiză de piață și a concurenței, o strategie de marketing și de vânzări, dar și informații despre planificare financiară, modelul de management și stilul de funcționare. În cazul în care nu te alături unei francize trebuie să ai și un concept original cu care să-ți faci loc pe piață. 

Alege un spațiu bun 

Alegerea unui spațiu potrivit pentru afacerea ta este unul dintre pașii cei mai dificili, dar și cei mai importanți. Ia în calcul conceptul despre care vorbeam mai sus, tipul de clientelă pe care vrei s-o atragi și traficul din zona pe care ai pus ochii. Ai grijă ca locația să fie cât mai accesibilă, iar firma și logo-ul ușor de recunoscut. 

Dacă vei închiria spațiul respectiv, adaugă și asta la planul de buget și lista cheltuielilor pentru deschiderea cafenelei. Te sfătuim să alegi un spațiu care să permită modificări de design și care evident să fie destul de încăpător atât pentru echipament, cât și pentru personal. 

Ocupă-te de birocrație

Care sunt autorizațiile necesare pentru deschiderea unei cafenele? De principiu, aceleași ca în cazul unui restaurant, chiar dacă nu vei prepara mâncare. Așadar, lista de avize necesare deschidere cafenea include: 

  • Autorizația de funcționare (emisă de primăriile locale sau, în anumite cazuri, de poliție);
  • Autorizație ISU de securitate  în caz de incendii sau negație;
  • Autorizația sanitar-veterinară;
  • Aviz de construcție;
  • Certificat de urbanism;
  • Licență de producție de la Ministerul Comerțului (dacă e cazul);
  • Autorizație de la protecția muncii;
  • Contract cu serviciile de salubritate. 

Nu risca să dai drumul afacerii până când nu ai făcut rost de toate actele necesare deschiderii unei cafenele. 

Alege echipamente profesionale

Categoric, nu te vom putea sfătui în procesul de alegere a celei mai bune râșnite de cafea, dar recomandarea noastră va fi să alegi acele aparate care să fie atât eficiente, cât și calitative. Nu uita nici de mobilierul necesar pentru cafenea. 

Găsește furnizori

O afacere de succes va necesita un flux constant de ingrediente și consumabile, așadar lucrează doar cu furnizori serioși, care să ofere produse de calitate, nu neapărat ieftine. Verifică recenziile primite de firmele cu care vrei să colaborezi și cere recomandări de la alți antreprenori. Ține minte, nu trebuie să te limitezi la un singur furnizor. 

Angajează personalul potrivit

O cafea bună nu mai este suficientă în ziua de azi. Dacă personalul nu este competent, dar mai ales prietenos, clientul nu va reveni. Personalul de încredere nu se găsește pe toate drumurile și de multe ori trebuie cultivat, precum cafeaua. 

Angajează oameni cu experiență sau oferă training, pune la punct sisteme de bonusare pentru angajații performanți și asigură o atmosferă plăcută de lucru. Ține minte, angajații fericiți aduc clienți fericiți. 

Cum să crești eficient afacerea

Felicitări! Dacă ai urmat pașii de mai sus acum ai o cafenea. Dar eficientizarea activității și obținerea profitului fac parte dintr-o poveste ușor diferită. Iată ce presupune lista noastră de recomandări: 

  • Alege sortimentele potrivite de cafea. Cu alte cuvinte, mizează pe arome speciale, în acord cu tematica afacerii tale și oferă un gust cât mai bun și mai natural. Chiar și calitatea laptelui pe care îl folosești va face diferența când vine vorba de preferințele potențialilor clienți. De ce nu, după un timp îți vei putea crea propriile rețete de băuturi pe bază de cafea; 
  • Pune la punct o prezență online. Pentru promovarea brandului te vei putea folosi inclusiv de potențialul rețelelor sociale, acolo unde poți interacționa cu clienții, poți să-ți prezinți noile produse și promoții și poți afla mai multe despre preferințele publicului tău. Îți poți face promovarea inclusiv offline, cu ajutorul afișelor pentru deschiderea cafenelei;
  • Creează un sistem de gestiune și inventar de încredere și care să fie ușor de urmărit. N-ai vrea să rămâi fără ingrediente într-o dimineață aglomerată, nu-i așa? 
  • Instalează un sistem POS. Acesta îți va permite să monitorizezi vânzările și fluxul de numerar, dar în același timp să optimizezi procesele de lucru. Grație lui vei obține și rapoarte detaliate sau opțiuni pentru managementul angajaților;
  • Pune la punct strategii de fidelizare a clienților. Folosește un software care să înregistreze interacțiunile cu clienții, care să consemneze fiecare feedback și care să țină evidența voucherelor și punctelor cadou pe care le oferi. 

Află mai multe despre digitalizarea afacerii tale și alege soluțiile care ți se potrivesc.