Deschiderea unei pizzerii: sfaturi utile pentru o eficiență sporită
Ca să-ți deschizi o pizzerie ai nevoie, inițial, de un plan de afaceri bine întocmit. Apoi, este necesar să găsești o locație și un personal potrivit pentru nevoile și așteptările tale, să gestionezi cu responsabilitate stocurile de alimente și celelalte consumabile necesare unui restaurant, să creezi un meniu care să atragă clienți și multe altele.
Înființarea unei pizzerii presupune crearea unei strategii de business cât mai precise, care să te ajute să-ți atingi obiectivele pe termen scurt, mediu și lung. În rândurile de mai jos găsești câteva sfaturi utile despre cum poți să-ți administrezi afacerea cât mai eficient posibil.
Investește în soluții software pentru o gestionare mai productivă
În domeniul HORECA, tehnologia îți oferă un suport esențial în managementul afacerii. Cu ajutorul suitei Expressoft Technology poți avea un control mai bun asupra inventarului, a rezervărilor, a meniului, comenzilor în bucătărie, precum și a strategiilor de fidelizare ale clienților. În plus, o asemenea tehnologie îți permite să centralizezi toate comenzile clienților și să le livrezi chiar tu, nu printr-un intermediar.
Atunci când optezi pentru un software de management, obții câteva beneficii majore, printre care:
- îți digitalizezi și tehnologizezi afacerea, iar acest aspect influențează direct toate operațiunile din pizzerie, inclusiv asupra stabilirii programului angajaților, gestionării bucătăriei și servirea clienților. 93% dintre proprietarii de pizzerii care folosesc diferite soluții de software pentru managementul acesteia spun că tehnologia crește eficiența businessului [1];
- le oferi clienților tăi o experiență mai bună. 73% dintre clienți afirmă că experiența lor este îmbunătățită datorită tehnologiei din restaurant [2];
- contribui la optimizarea și reducerea costurilor.
Este important să alegi o soluție ușor de înțeles și de folosit, astfel încât angajații tăi să nu întâmpine probleme atunci când o utilizează.
Monitorizează achiziția și utilizarea ingredientelor pentru creșterea eficienței și maximizarea profitului
Un aspect important care influențează cât de profitabilă este o pizzerie face referire la costul fiecărui ingredient folosit la preparatele restaurantului, precum și cantitatea acestuia. Ca să obții datele necesare, trebuie să faci un calcul simplu, și anume să înmulțești cantitatea fiecărui aliment din pizza cu prețul acestuia pe kilogram. Apoi compară costul de producție al unei pizza cu prețul de vânzare pentru a-ți asigura profitabilitatea.
De asemenea, poți verifica diferite rezultate financiare prin modificarea cantității fiecărui ingredient utilizat și a furnizorilor aleși. Astfel, poți descoperi cel mai bun raport calitate-preț posibil.
Odată ce cantitatea și costul ingredientelor sunt sub control, trebuie să-ți stabilești strategiile care să îți permită să rămâi constant profitabil pe măsură ce afacerea ta evoluează. De regulă, trebuie să găsești modalități prin care să atragi cât mai mulți clienți, deoarece cu cât produci mai multe pizza, cu atât este mai puțin costisitor să le faci. În acest mod, poți cumpăra ingrediente proaspete în cantități mari, la prețuri mai bune, fără să-ți faci griji că se vor strica.
Alege-ți echipamentul potrivit
Un alt factor important pe care trebuie să-l iei în considerare este costul echipamentului și consumabilelor pentru afacerea ta. De regulă, deschiderea unei pizzerii necesită investiții în următoarele produse și aparate:
- aparatură pentru bucătărie: Cuptoare, plite, frigidere, congelatoare, mașini de spălat vase etc.;
- instrumente de gătit: tigăi, cuțite, tocătoare, strecurători etc.;
- electronice pentru bar: mixere, mașini de gheață, fierbător etc.;
- echipamente de servire: farfurii, fețe de masă, ustensile, sticlărie, platouri etc.
Pentru fiecare aparat cumpărat este esențial să calculezi care este costul total al acelui echipament, inclusiv costul său la momentul achiziției, costul său săptămânal sau lunar (de exemplu, câtă apă, electricitate sau combustibil consumă) și costurile de întreținere.
Valoarea investiției inițiale și costurile de întreținere pentru fiecare dintre aceste soluții variază semnificativ. De exemplu, un cuptor pe lemne te ajută să economisești energie electrică, însă trebuie să îl aprinzi cu câteva ore înainte de începerea programului. În schimb, unul electric este simplu de utilizat, dar poate fi costisitor pe termen lung. Așadar, cântărește bine opțiunile pe care le ai, astfel încât să beneficiezi de o eficiență sporită.
Stabilește o strategie eficientă de marketing și publicitate
Este important să investești într-o strategie de marketing bună ca să te asiguri că pizzeria ta devine din ce în ce mai cunoscută pe plan local, mai ales dacă ai deschis-o recent. Există o mulțime de idei de promovare pe care le poți pune în aplicare. Iată o listă scurtă:
- realizează un site web al pizzeriei și încarcă lunar una sau două articole pe blog;
- creează o pagină de Instagram, Facebook și Tik Tok a afacerii tale și încarcă fotografii și filmulețe de bună calitate. De exemplu, pe Instagram poți pune zilnic poze ale unei pizza apetisante cu brânză topită și crustă perfect coaptă pentru a trezi apetitul potențialilor clienți;
- oferă-le trecătorilor pliante sau broșuri cu meniul restaurantului;
- implementează o strategie de e-mail marketing;
- integrează oferte pentru grupuri;
- include în meniu rețete unice, pe care alte restaurante nu le au;
- fii sponsor pentru anumite organizații în care se regăsește publicul tău țintă și donează pizza la câteva evenimente susținute de acestea.
Pune în aplicare sfaturile de mai sus și evaluează după câteva luni dacă pizzeria ta are rezultate mai bune decât în prezent! Pentru mai multe detalii legate de soluțiile software pentru afacerea ta, nu ezita să ne contactezi!
[1] “Restaurant Technology in 2017 | Toast POS.” Toasttab.com, 2017, pos.toasttab.com/resources/restaurant-technology-industry-report. Accesat la 9 Jan. 2023.
[2] Boyarsky, Katherine. “60 Restaurant Industry Statistics and Trends for Restaurant Owners in 2023.” Toasttab.com, Toast, Inc., 22 Oct. 2020, pos.toasttab.com/blog/on-the-line/restaurant-management-statistics. Accesat la 9 Jan. 2023.