0

Nu ai niciun produs în coș.

Software catering Expressoft

Ai o afacere în domeniul cateringului? Află cum o poți dezvolta

Adevărul este că piața este încă destul de încăpătoare pentru toți pasionații de mâncare bună și de gătit, chiar și pentru cei care vor să-și facă o intrare mai timidă în acest domeniu. Așadar, dacă momentan ai renunțat la ideea deschiderii unui restaurant sau a închirierii unui foodtruck, există destule opțiuni și pentru tine. 

Una dintre ele este reprezentată de catering. Poate ai o afacere de catering acasă momentan și îți ajunge. Totuși, dacă vrei să faci trecerea către un business profitabil, de care nu te ocupi doar din când în când, sau care nu este doar un hobby, vei avea nevoie de ceva ajutor și investiții. Iată ce strategii îți propunem în cazul în care vrei să-ți dezvolți afacerea de catering! 

Implementează un soft de catering 

Poate cel mai important pas pe care trebuie să-l faci pentru a-ți duce proiectul la nivelul următor este chiar digitalizarea afacerii. Te sfătuim să recurgi în primul rând la un soft de gestiune și inventar care să-ți ușureze întreg fluxul de muncă. Nu vei rămâne niciodată fără stocuri, vei putea urmări întregul ciclu al materiilor prime, vei putea păstra evidența plăților și vei obține rapoarte detaliate despre toate operațiunile importante. 

În cazul în care decizi să te ocupi și de livrări, vei avea nevoie de mai mult decât mașini/scutere/trotinete și agenți de livrări. Apelează cu încredere la softurile de delivery care să integreze toate comenzile și să gestioneze profilul fiecărui client în parte. 

Apelează la mai multe tehnici de marketing

În funcție de localizare, o firmă de catering poate apela la mai multe metode de marketing, atât online, cât și offline. Sfatul nostru va fi să investești egal în toate aceste aspecte, dar mai ales în relațiile cu clienții. Cea mai bună reclamă va fi chiar calitatea serviciilor prestate. 

În social media poți să-ți promovezi noile rețete, însoțite de fotografii care de care mai apetisante, să-ți anunți noile promoții sau să strângi feedback de la clienți. Apropo de marketing, ți-ar prinde bine să investești și în câteva opțiuni de fidelizare clienți

Legat tot de prezența online, ai grijă ca site-ul pe care-l folosești pentru afacerea ta să fie cât mai prietenos cu utilizatorul și mai simplu de folosit. Adaptarea la mai multe dispozitive mobile este absolut necesară în zilele noastre. 

Colaborează cu cine trebuie

O afacere în creștere are nevoie de parteneri. Aici ne referim atât la angajați în care-ți poți pune baza, cât și la furnizori de nădejde. În ceea ce privește angajații, lucrurile sunt destul de simple: ai grijă să lucrezi cu oameni în care poți avea încredere și care-ți împărtășesc valorile. Iar în momentul în care îți poți arăta aprecierea față de ei, poartă-te ca un lider, nu ca un manager. Tratează-i așa cum îți doreai să te trateze pe tine fostul șef. 

Angajații sunt cei care formează prima impresie a consumatorului despre afacerea ta, deci nu ezita să-i trimiți la cursuri de perfecționare și asigură-te că sunt mulțumiți de locul lor de muncă. 

În ceea ce privește furnizorii, n-ar strica să faci o cercetare mai amănunțită de piață, înainte de a lua o decizie finală. Aici vorbim atât despre furnizorii de consumabile, cât și despre cei de materie primă sau chiar aparatură. Alege-i pe cei care sunt serioși, livrează la timp și înțeleg care sunt nevoile tale. Poți avea câțiva de rezervă în cazul în care furnizorul actual nu pare cel mai bun. 

Analizează politica de prețuri

Spuneam în introducere că mai există loc în domeniul HoReCa, dar asta nu înseamnă că nu te vei lovi de o concurență acerbă, mai ales în ceea ce privește alte firme de catering. O altă modalitate prin care te poți remarca este alegerea prețurilor. 

Studiază cu atenție tipul de client pe care vrei să-l țintești și abordează-l cu o listă de prețuri accesibile, dar corecte. Dacă serviciile sunt pe măsura prețului cerut, acesta nu va ezita să scoată mai mulți bani din buzunar. 

 

Spor la dezvoltare!