
Avantajele terminalelor Self-Service și Self-Ordering pentru restaurante
Astăzi, din ce în ce mai multe restaurante din zona QSR, cantine, sau terase, încep să folosească tehnologia Self Service pentru a le oferi clienților o experiență satisfăcătoare, unică și inovatoare. Terminalele Self-Service reprezintă un exemplu dintre aceste tehnologii.
Dacă ai o afacere în domeniul HoReCa, ele îți pot oferi multiple beneficii, precum creșterea vânzărilor, a rapidității de preluare a comenzilor, reducerea costurilor și eliminarea erorilor umane de calcul. Descoperă în acest articol avantajele sistemelor de tip totem pentru restaurante și află dacă acestea sunt potrivite pentru businessul tău!
Avantaje terminalelor Self-Service și Self-Ordering
Terminalele cu autoservire afișează imagini și liste detaliate ale produselor alimentare si băuturilor pe care le ai în meniu, precum și informații despre ingrediente, calorii, cantități etc. Astfel, clienții își pot comanda orice își doresc, iar întregul proces de comandă, inclusiv plata, este finalizat foarte rapid. Iată avantajele unor astfel de terminale:
1. Reducerea timpilor de așteptare
Timpul de așteptare este unul dintre cei mai importanți factori decizionali care îi influențează pe clienți dacă să rămână sau să plece dintr-un restaurant. Potrivit unui studiu recent privind cozile la casele de marcat, 69% dintre clienți au declarat că acestea reprezintă cea mai deranjantă parte a procesului de cumpărare. [1]
Este limpede că, odată cu reducerea timpului de așteptare, este mai probabil ca un client să aleagă acel local în detrimentul altora. Terminalele cu autoservire accelerează procesul de comandă, ceea ce duce la reducerea timpilor de așteptare. Astfel, îmbunătățirea timpilor de așteptare duce la servirea unui număr mai mare de clienți și, implicit, la o creștere a veniturilor.
2. Posibilitatea de a comanda fără contact
Conceptul de comandă fără contact a provocat o oarecare incertitudine în rândul oamenilor atunci când a intrat în vigoare pentru prima dată. Acum, acest serviciu este din ce în ce mai solicitat de către clienți datorită confortului și siguranței sale, iar terminalele cu autoservire le oferă consumatorilor posibilitatea de a comanda și de a plăti singuri.
Terminalele Self-Ordering pot integra o varietate de plăți, inclusiv cash sau card, iar dispunerea unor sisteme care le permite clienților să plătească singuri, aduce cu sine mai mult confort și siguranță. În afara acestor dispozitive, mai există și soluția Expressoft Self Check Out, care le oferă oaspeților posibilitatea să achite singuri la ieșirea din incintă.
3. Îmbunătățirea acurateței comenzilor
Terminalele de autoservire garantează acuratețea comenzilor. Cu ajutorul terminalelor, clientul își introduce singur comanda, lăsând la latitudinea sa orice modificare pe care dorește să o facă. Astfel, eroarea umană de înțelegere a comenzii, de introducere a acesteia, dar și de calcul este eliminată.
Mai mult, în cazul în care clientul dorește o comandă personalizată, cu mai multe extra-uri sau cu mai puține ingrediente, acesta își poate completa singur comanda. Acest lucru este susținut de un studiu recent care dovedește faptul că aproximativ 47% dintre clienți spun că ar folosi tehnologia de autoservire pentru a-și personaliza comenzile. [2]
4. Diminuarea costurilor și creșterea profitului
Prin utilizarea terminalelor self-service poți economisi multe resurse, în special timpul personalului. Așa cum am stabilit, sistemul le permite clienților să își plaseze singuri comenzile, ceea ce înseamnă că angajații sunt disponibili pentru a pregăti comenzile, a curăța spațiul, a depozita marfa și multe altele.
Este de la sine înțeles că o automatizare poate scădea costurile operaționale și reduce cheltuielile de funcționare. Astfel, pe măsură ce personalul este redistribuit către sarcini mai complexe, iar volumul de muncă este reorganizat, restaurantul tău poate deveni mai eficient și, astfel, să obții mai mult profit.
5. Încurajarea comenzilor mai mari
Există cercetări care au constatat faptul că restaurantele care au decis implementarea unor sisteme self-service obțin venituri mai mari decât în trecut. Se pare că terminalele încurajează clientul să cheltuiască în medie cu 20% mai mult decât în situația în care ar comanda de la tejghea. [3]
Mai mult, sistemele îți oferă posibilitatea să introduci sugestii, precum un anumit sos sau garnitură la preparate, fie un desert delicios la final. Recomandările ospătarului ar putea fi trecute cu vederea de către oaspeți, însă, atunci când aceștia văd sugestiile ca pe niște informații suplimentare, este mai probabil să accepte să le comande din proprie inițiativă.
6. Îmbunătățirea nivelului de satisfacție al clientului
Nimănui nu-i place să aștepte la cozi lungi pentru a-și plasa comenzile sau să zăbovească mult timp la masă până ospătarul vine să le preia comanda, mai ales atunci când restaurantul este plin. Din acest motiv, terminalele self-ordering reprezintă o soluție rapidă și convenabilă pentru îmbunătățirea experienței clienților.
De asemenea, în cazul categoriei de clienți cărora le place să se descurce singure și să dețină controlul asupra experienței lor de cumpărare, terminalele self-service pot fi cheia îmbunătățirii experienței lor în restaurantul tău. Sistemele pot reduce stresul cauzat de întârzieri și cozi și, în unele cazuri, de interacțiunea socială. Toți acești factori pot contribui la creșterea nivelului de satisfacție al consumatorului.
În final, terminalele Self-Service și Self-Ordering sunt extrem de utile pentru restaurante, indiferent de stilul și dimensiunea acestora. Ele pot contribui la îmbunătățirea experienței clienților prin eficientizarea fluxului de lucru și simplificarea prelucrării comenzilor. Contactează-ne pentru mai multe detalii legate de aceste sisteme!
Surse
[1] Lindsey, Kelsey. “Study: In-Store Video Ads Attract Shoppers’ Eyeballs—and Loyalty.” Retail Dive, 18 Apr. 2016, www.retaildive.com/news/study-in-store-video-ads-attract-shoppers-eyeballsand-loyalty-1/417616/. Accessed 1 Mar. 2023.
[2] Hoshmand, Sonya. “Here’s Why Consumers Are Demanding for Self-Service Kiosks | Givex.” Givex, 14 May 2018, web.givex.com/news-insights/heres-why-consumers-are-demanding-for-self-service-kiosks/. Accessed 1 Mar. 2023.
[3] Writer, Staff. “The Truth about Self-Service Fast Food Kiosks at Restaurants.” Kiosk Kiosks, 28 May 2021, kioskindustry.org/the-truth-about-self-serve-kiosks-at-fast-food-restaurants/. Accessed 1 Mar. 2023.