Promovarea unei afaceri: metode eficiente în domeniul HoReCa
Domeniul HoReCa este foarte vast și include o serie de servicii pe care le pune la dispoziția utilizatorilor prin diverse moduri. Fără îndoială acest domeniu este unul de bază atât pentru economia locală și chiar națională, cât și pentru clienți, serviciile de cazare și masă fiind consumate încă din cele mai vechi timpuri de cea mai mare parte din populația globală. Cu toate acestea, mai ales că există o varietate de astfel de servicii, promovarea unei afaceri din această sferă nu este o muncă întocmai ușoară, dar nici imposibilă. Trebuie luate în considerare variantele cele mai potrivite care să răspundă la nevoile publicului țintă. Iată mai jos câteva idei utile!
Metode pentru promovarea unei afaceri în mediul online
În secolul 21, cu atât mai mult după 3 ani de pandemie, dacă ai o afacere care nu este prezentă în mediul online este ca și cum afacerea nu ar exista. Dacă deschiderea unui restaurant a fost realizată curând sau proiectul este încă în plină desfășurare și urmează a fi inaugurat în puțin timp, procesul de creare a conturilor online nu trebuie să mai fie amânat. Acestea reprezintă prima interacțiune pe care posibilii clienți o au cu brandul, deci este o metodă de promovare de bază. Iată cum să te promovezi în mediul online:
Prin canale online proprii
Aici este vorba de toate canalele de comunicare online de care are nevoie compania ta:
-
Website-ul propriu
Acesta este cartea de vizită a locației și chiar harta afacerii tale. El trebuie să conțină toate informațiile legate de businessul tău: viziune și misiune, principii, servicii oferite, dotări, particularități (ce o face deosebită de celelalte). De asemenea, pentru a atrage clienți, poți crea o pagină dedicată de oferte în care să anunți toate promoțiile valabile. Iar pentru a profita la maxim de avantajele pe care ți le aduce website-ul, poți oferi reduceri persoanelor care aleg să facă rezervări prin intermediul formularului online de pe site. Mai mult decât atât, investește în SEO. Campaniile SEO te ajută să crești traficul organic pe site, să devii vizibil pe motoarele de căutare și să crești numărul de clienți.
-
Facebook/ Instagram / TikTok
La fel de importante precum website-ul, prezența afacerii pe rețelele de socializare este vitală. Conținutul special creat pentru Facebook, Instagram și chiar TikTok trebuie să fie atractiv, bogat în imagini și filmulețe care să arate locația, precum și serviciile de care clienții pot beneficia. De asemenea, pentru a crește audiența, creează o campanie prin care să îi motivezi pe clienții actuali să lase un review. Îi poți stimula cu voucher / cupon de reducere sau un mic cadou oferit la următoarea vizită. Review-urile au un impact major asupra deciziei cumpărătorilor, dar chiar și pentru motoarele de căutare reprezintă un reper important de creștere a vizbilității.
-
YouTube
O platformă din ce în ce mai îndrăgită, YouTube-ul îți permite să transmiți informații extrem de complexe prin intermediul filmulețelor de promovare. Mai mult decât atât, poți crește vizibilitatea brandului prin creare de videoclipuri educative, care să abordeze teme complexe legate de procesul de administrare a unei afaceri in HoReCa, modul de funcționare, repere pe care trebuie să știe oricine dorește să investească într-o astfel de afacere. Pentru a crește calitatea acestora poți invita persoane de seamă din lumea afacerilor care să explice cât mai bine principiile.
-
Google / Facebook / Mail ADS
Campaniile plătite nu trebuie să lipsească din promovarea unei afaceri. Constant trebuie să apelezi la crearea unor reclame pentru Google ADS, Facebook & Instagram ADS și chiar cele de pe mail pentru a crește vizibilitatea și a atrage clienți. De regulă, ratele de conversie sunt destul de ridicate, astfel că este o investiție avantajoasă. Astfel, digitalizarea afacerii te ajută să atragi clienți.
Prin apelarea la domenii online de renume
Odată ce ai creat propriile canale online, următorul pas este să te ajuți de mediul online prin prisma altor domenii consacrate. Astfel:
- Influencerii te pot ajută să îți promovezi afacerea. Tot ce trebuie să faci este să iei legătura cu cei care rezonează cu tipul tău de afacere (de exemplu, cei care au bloguri de călătorie dacă deții o unitate de cazare ori influenceri care au conținut culinar dacă deții un restaurant). Aceștia te vor ajuta să ajungi la publicul țintă prin reclama pe care ți-o pot face în comunitatea lor.
- Presa / site-uri specializate de renume / blogurile de specialitate – dacă creezi ceva cu adevărat unic, nemaivăzut, presa va fi inevitabil de partea ta și va scrie din proprie inițiativă despre tine. Însă în unele situații trebuie să plătești pentru a publica o știre pe un site extrem de valoros din nișa ta. Creează un comunicat de presă sau chiar o conferință de presă, oferă-le personalelor importante o experiență autentică și stimulează-i să scrie despre afacerea ta!
Metode pentru promovarea unei afaceri în domeniul HoReCa în mediul offline
Mediul offline nu poate fi neglijat dacă vrei ca afacerea ta să aibă succes. Construirea brandingului presupune mult efort și prezență în comunitate. Alege să:
- Organizezi evenimente: tema și specificul fiecărui eveniment poate să fie legat de perioada anului în care o faci. Invitații trebuie aleși cu grijă, din mai multe categorii, astfel încât să permită construirea identității brandului în sfere cât mai variate. De asemenea, poți participa chiar și tu la anumite evenimente: conferințe, târguri, congrese în care să creezi conexiuni și să îți promovezi afacerea.
- Te implici în activități umanitare: dincolo de numele care va deveni tot mai cunoscut în comunitate, cu siguranță vei face un bine acolo unde este nevoie. În ziua de azi posibilitățile sunt nelimitate, existând foarte multe campanii umanitare, de toate tipurile. Alege-le pe cele care se potrivesc cu profilul de activitate al afacerii tale!
- Sponsorizează evenimente fie cu resurse financiare, fie cu servicii specifice. De exemplu, dacă deții o companie de catering, te poți asigura de aprovizionarea cu mâncare la un eveniment important. Numele sponsorilor la evenimente sunt pronunțate extrem de des, astfel încât sunt absorbite de conștiința colectivă, iar când vor căuta un tip de serviciu pe care tu îl oferi, se vor îndrepta către tine.
- Organizează concursuri si tombole, acestea sunt strategii extrem de îndrăgite de comunitate, astfel că șansele să ai mulți înscriși sunt foarte ridicate. Prin aceasta, numele tău ajunge la un număr ridicat de posibili clienți care, chiar dacă nu sunt toți câștigători, le vei capta atenția. Poți oferi premii în bani, în servicii sau chiar reduceri. Depinde de profilul afacerii tale.
Așadar, acestea sunt cele mai eficiente metode de promovare a afacerii tale din domeniul HoReCa. Nu te limita doar la una! Construiește corect profilul clientului țintă și vezi care sunt nevoile acestuia, dar și unde îi găsești în număr cât mai mare. Apoi construiește strategiile de promovare în mod cât mai natural, pentru că promovarea agresivă poate îndepărta clienții. Ai grijă de afacerea ta!